Sunday 22 December 2013

Gobind kena cermin diri dulu - Zulkifli Noordin?


Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo perlu terlebih dahulu mencermin diri sendiri sebelum mempersoalkan kewibawaan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, Gobind bernasib baik menduduki tempat kedua pada pemilihan DAP Selangor baru-baru ini kerana 522 perwakilan tidak hadir.

Katanya, daripada 1,221 perwakilan DAP Selangor yang layak mengundi, hanya 699 sahaja hadir dan jumlah tidak hadir itu hakikatnya mengatasi undi diterima Gobind iaitu hanya 491.

"Jadi, Gobind wajib mencabar sekretariat DAP Selangor dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ke mana pergi 522 perwakilan ini? Mengapa hampir 43 peratus perwakilan tidak hadir dan mengundi?


"Saya mengingatkan Gobind supaya tidak bersikap dwistandard sebagaimana bapa beliau, Karpal Singh dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim," kata Zulkifli di blognya, zul4kulim.blogspot.com hari ini.

Menurut Zulkifli yang juga bekas peguam bela Anwar, Karpal pada 22 Oktober 1997 pernah membuat kenyataan di Dewan Rakyat bahawa Ketua Pembangkang itu terlibat dalam kes liwat dan mengaku ada bukti.

Namun begitu, tambah beliau, apabila timbul kes liwat terbaharu pada 2008 membabitkan Anwar dan Saiful Bukhari Azlan, Karpal membuat pusingan 'U' dengan menjadi peguam bela kepada Ketua Pembangkang tersebut.

"Jelas ini satu sikap hipokrit. Jadi Gobind perlu ingat, sebelum persoal pendirian ROS yang tidak mengiktiraf pemilihan CEC (Jawatankuasa Eksekutif Pusat), beliau perlu persoal sikap Guan Eng terlebih dahulu," katanya.

Mungkin Gobind terlupa tentang perkara ini?

Tora Malaya..

No comments:

Post a Comment