Saturday 14 December 2013

Guan Eng dicabar kemuka laporan mengenai CEC?


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dicabar mengemukakan isi kandungan laporan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu, yang dihantar kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada 6 November lalu untuk pengetahuan ahli-ahli DAP.

Bekas Ketua Cawangan DAP Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, laporan tiga muka surat yang disifatkannya sebagai tidak lengkap itu perlu dipamerkan kepada seluruh ahli DAP supaya mereka dapat mengetahui tahap sebenar kewibawaan pemimpin parti itu.

"Bagaimana jika negara jatuh ke tangan mereka? Sanggupkah rakyat menerima pemimpin yang tidak kompeten dan langsung tidak tahu menghormati undang-undang?"

"Saya juga difahamkan pemimpin-pemimpin DAP, pengerusi-pengerusi cawangan dan ahli-ahli CEC sendiri ketawa besar dan turut menghina Setiausaha Organisasi, Anthony Loke kerana sanggup menghantar tiga helai kertas kepada ROS sebagai laporan lengkap," katanya pada sidang akhbar bagi menjelaskan berkenaan sikap Guan Eng dan Anthony berhubung laporan pemilihan semula CEC kepada ROS.

Tuan Tat menyifatkan tindakan Anthony mengemukakan laporan hanya tiga muka surat kepada ROS sebagai tindakan yang amat memalukan.

"Mana mungkin senarai nama 2,576 perwakilan, masalah senarai 851 delegasi yang hilang, bukti tentang 450 pengundi tidak berdaftar dan kemunculan 120 cawangan baharu mampu dimuatkan dalam hanya tiga helai kertas.

"Jika mahu menjadi pak turut pun tak usahlah sampai tahap begitu rendah hingga menjatuhkan maruah sendiri dan juga imej parti," ujarnya.

Tora Malaya..

No comments:

Post a Comment