Saturday 21 December 2013

Gobind tidak layak persoal kewibawaan Pendaftar Pertubuhan?


Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo tidak layak mempersoalkan kewibawaan Pendaftar Pertubuhan (ROS) sekiranya beliau masih gagal menyelesaikan kemelut pentabdiran dalam parti DAP.

Ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Ampang, Amizan Man berkata, tindak tanduk Gobind dilihat bercanggah dengan percakapannya malah beliau sering mengamalkan 'double standard'.

Berikut adalah kenyataan penuh Amizan;

1. Memang wajar dan tepat apabila Gobind diberi gelaran 'Anak Badut' oleh Bendahari Agung MIC, Datuk R. Ramanan. Tindak tanduknya bercanggah dengan percakapan di mana beliau kerap mengamal 'double standard'.

2. Gobind mahukan jawapan dari ROS tetapi masih beliau sendiri enggan memberi jawapan kepada ahli-ahli DAP apabila mereka mempersoalkan tindak tanduk jawatankuasa kerja pusat (CEC) dalam pemilihan semula.

Mengapa Gobind tidak beri jawapan kepada ahli-ahli DAP mengenai notis 10 minggu dan juga 753 dan 851 perwakilan hilang semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012 dan 29 September lalu.

3. Mengapa Gobind bersikap hipokrit terhadap penipuan isi kandungan surat ROS bertarikh 17 April 2013 oleh Lim Guan Eng dan juga penipuan tentang konon wujudnya 500 surat yang ditandatangani ahli-ahli DAP oleh Anthony Loke pada 19 Ogos 2013.

Gobind tidak layak mempersoalkan ROS jika beliau masih gagal menyelesaikan masalah pentadbiran dalaman parti.

Kita minta Gobind menunjukkan laporan tiga helai kertas oleh Anthony Loke bertarikh 6 Disember 2013 kepada ROS.

Ini sememangnya telah jadi bahan ketawa orang ramai.

Tora Malaya..

No comments:

Post a Comment