Tuesday 17 September 2013

Tanggungjawab pakatan: Ajar DAP jangan ganggu hak orang lain?


Setiausaha Biro Politik ISMA, Ustaz Hazizi Ab. Rahman mengingatkan adalah menjadi tanggungjawab PAS dan orang-orang Melayu dalam PKR untuk mengajar DAP agar tidak menganggu hak orang lain terutamanya hak-hak orang Melayu Islam.

“Ini merupakan tanggungjawab pemimpin Melayu dalam pakatan. Rakan-rakan pakatan mesti mengajar DAP agar menjadi budak baik dan tidak menjadi pengacau atau penganggu hak orang lain.

“Jika mereka gagal berbuat demikian, dibimbangi perangai buruk DAP akan menjangkiti rakan-rakan pakatan lain sehingga menjadi wabak yang perlu diperangi habis-habisan,” tegasnya.


Beliau berkata demikian mengulas tindakan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming yang mempersoalkan mengapa kerajaan tidak melaksanakan liberalisasi ke atas tanah rizab Melayu walaupun dibenarkan Majlis Tanah Tenaga.

Ujar Ustaz Hazizi, hak keistimewaan orang-orang Melayu adalah antara identiti tetap Malaysia yang diabadikan dalam perlembagaan.

“Maka DAP perlu menerima hakikat tersebut dan tidak perlu untuk mempersoalnya.

“DAP juga dinasihatkan tidak membuat sebarang tindakan dan kekacauan di negara yang aman damai ini,” katanya kepada wartawan ISMA.

Tora Malaya..

No comments:

Post a Comment