Tuesday 1 October 2013

Guan Eng, Karpal jangan cuba gertak ROS?


Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng diminta supaya tidak bertindak biadab dengan mengugut untuk mengheret Pendaftar Pertubuhan (ROS) ke mahkamah berhubung isu pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu.

Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim turut menasihatkan kedua-dua pemimpin itu untuk kembali ke bangku sekolah berikutan kegagalan mereka dalam memahami perlembagaan parti sendiri.


Berikut adalah kenyataan Zamil:

> Lim Guan Eng dan Karpal Singh jangan berlagak biadab cuba gertak dan buat ugutan terhadap Pendaftar Pertubuhan (ROS). KITA menasihati Lim Guan Eng dan Karpal balik ke bangku sekolah sebab kedua-dua mereka langsung tidak faham dengan perlembagaan parti sendiri.

DAP kini sedang hadapi krisis di mana pemimpin enggan ikut perlembagaan, maka ahli-ahlinya pula dizalimi.

> Lebih baik Lim Guan Eng dan Karpal Singh letak jawatan sebab kedua-dua mereka juga tidak faham Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335).

Mengapa takut hendak jemput semua ahli perwakilan hadir ke pemilihan semula? Seramai 851 perwakilan yang gagal hadir adalah satu angka yang amat besar dan memalukan. Pasti mereka akan buat aduan kepada ROS dan KITA harap ROS beri perhatian.

> Datuk Rahman Othman (Ketua Pengarah ROS) adalah seorang yang baik dan berhemah tinggi telah mempamerkan sikap profesional dalam menjalankan tugas beliau. KITA yakin sebagai anak Melayu, beliau tidak akan tunduk kepada gertak dan ugutan daripada pemimpin sedemikian.

Tora Malaya..

No comments:

Post a Comment